Head picture

Varför ska man ha kontor?

Jag ligger kvar i sängen, bekvämt uppstoppad med kuddar. Hunden ligger i sin "säng" på golvet och snusar på mattes morgonrock. Utanför fönstret blåser det kalla fuktiga vindar som får de nakna träden att skälva och huka sig.
Jag har fått frukost av Maken, och allt som jag behöver för att utföra mitt arbete. Jag har suttit här och kommunicerat med kollegor i flera länder utan problem. Om de vill ringa mig, kan de slå vårt interna kortnummer och hamna hos mig här i sängen (fast det vet de som tur är inte om), i min mobiltelefon.
Jag tror att det är de här dagarna av fullständig avkoppling, som gör att jag orkar flänga runt som jag gör resten av tiden. Jag har från måndag till torsdag varit i tre av Europas huvudstäder och gjort 10 starter och landningar, varav sex försenade. Då behöver jag väl inte ha dåligt samvete om jag jobbar hemifrån på fredagen. Speciellt inte som det funkar lika bra rent tekniskt som på vilket kontor som helst som jag brukar vara på.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Vad är det du jobbar med egentligen? Jag har mina misstankar om att du är typ som M i James Bond. Erkänn att det bränns...

Postat av: Anima Mea

Det bränns nåt ruskigt. Mitt kostnadsställe heter M...

2008-01-25 @ 16:58:06
URL: http://animamea.blogg.se
Postat av: Peter Midas

Tvärtom! Jag som jobbar med kommunikation och planering av verksamheter brukar skoja med mina klienter: Gör din arbetsplats en tjänst! Stanna hemma!

2008-01-31 @ 20:44:04
URL: http://trepojkar.blogspot.com
Postat av: Anima Mea

Tack, Peter. Det känns alltid bra att få uppbackning av folk som vet vad de talar om.

2008-01-31 @ 20:58:05
URL: http://animamea.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback