Head picture

Arbetsveckan är slut

Nu ska jag ha helg. Vi ska åka till Sonen och DIL (Daughter in Law, skriver hon under sina sms med). De hade gjort slut på pengarna till förmån för en diskmaskin, så om vi vill ha mat får vi ta med det själva. Tja, vad ska man ha föräldrar till annars...?
Vädret är däremot obotligt trist. Jag minns plötsligt varför man trots allt väljer att åka söderut på sommaren. Våra gäster har det lite tråkigt tror jag. Den kvinnliga delen har dragit till storstan för att shoppa, medan den manliga delen spelar dataspel, läser böcker, kör bilbana och slappar. Men det kan också vara välgörande.
Själv har jag jobbat hela tiden, utom när jag tog mig en helt oundviklig lite tupplur mitt på dagen. Jag blev våldsamt trött, och kände att produktiviteten gick ner helt. Men nu är jag på tårna igen.

Kommentarer
Postat av: Doc

Hej. Det verkar som om livet är lite lugnare just nu och som att ni kommer reda ut stormen. Det gör mig glad. Du har haft ett par tuffa år eller hur?

Postat av: Anima Mea

Tack. Jovars, det har varit tungt. Ibland poppar det upp ovälkomna känslor fortfarande, men det blir alltmer sällan. Jag tror att det kommer att bli helt bra med tiden.

2008-07-19 @ 11:01:08
URL: http://animamea.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback