Head picture

Hemma med släkten

Igår blev jag hämtad av min svåger på flyget. Han har gått ner 35 kg i vikt, och börjar nästan se tunn ut, jämförelsevis. Han har genomgått en magoperation som minskat hans magsäck till nästan obefintlighet. Han skulle nog ha dött annars. Men frånsett en viss trötthet, mår han bra. Och han kan till och med äta normalt, fast mycket, mycket mindre.
Själv dras jag med mina förargliga ca. fem kilo, som känns ganska bagatellartade i sammanhanget.
Igår kväll pratade Makens syster om en par, som vi känt i säkert 30 år. De har fem barn, och har varit gifta i mer än 30 år. Nu hade han lämnat henne för en annan kvinna. Men han hade inte bara lämnat henne, utan dessutom sårat henne genom att säga att han aldrig älskat henne, att hon kvävt honom och att han aldrig kunnat vara sig själv. Det måste vara väldigt jobbigt att höra efter så lång tid.
Jag kände också att jag fick dåligt samvete över hur jag har behandlat Maken.
Han ringde mig från jobbet idag, och sa att han hade tyckt att det var jättejobbigt att lyssna på det samtalet. Det hade rört upp en massa känslor hos honom. Jag kan inte annat än förstå det. Men det är bra att han säger det. Det blir lättare för mig att bekräfta honom då, och försöka mildra. Han behöver bli försäkrad emellanåt om att jag inte har börjat hitta på dumheter igen. Även om han inte tror att jag har det, kan det ändå vara bra med bekräftelser.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Vad hände med viktdiagrammen? ;)

Postat av: Anima Mea

Hav tålamod, käre läsare. Diagrammen frodas i det tysta. Snart kommer status att offentliggöras.

2008-07-17 @ 22:29:32
URL: http://animamea.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback