Head picture

Min mobils öden och äventyr

Mina mobiler brukar sluta sina dagar våldsamt och abrupt. En tappade jag ner i toaletten, innan jag spolat... Andra hra helt enkelt ramlat ur något och dunsat i ett alltför hårt underlag, och på så sätt blivit obrukbara.
Idag hände emellertid något sensationellt.
Jag var ute på stranden med Jycken och kastade pinnar i vattnet. Det blir mycket spring och hopp. När jag kom tillbaka hem, kände jag i fickan och upptäckte att mobilen var borta.
Det var bara att vända tillbaka och leta efter den. Jag försökte rekonstruera mina förehavanden på stranden, och kolla överallt där jag varit. Tills slut såg jag något vackert rödskimrande som glimmade i det grunda vattnet nära stranden.
Där låg den. På ca 15 cm djup. och där hade den säkert legat i minst 20 minuter.
När jag lyfte upp den ur vattnet gjorde den en ansats att starta upp, ungefär som en drunknandes sista försök att klamra sig fast vid livet innan de vattenfyllda lungorna kolapsar.
Jag tog hem den, plockade sönder den så mycket det bara gick. Fram med hårtorken och en pensel för att få bort all sand.
Nu har jag testat den, och den fungerar faktiskt. Det var lite fladdrigt med en del märkliga fenomen i början, men nu verkar den stabil och bra. Den får väl hänga med ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Det kanske var en sån där surfmobil...;)

Postat av: Doc

Att tappa saker i toan innan man spolat är inte alls kul. Lite roligare när det händer andra är det dock :-)

2008-07-29 @ 13:07:17
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback