Head picture

Verkligheten och vardagen

Har börjat jobba idag igen. Jag sitter på hemmakontoret i hörnrummet på andra våningen. Det rummet hade Den Andre förut, men eftersom jag blivit av med mitt gamla rum, får jag sitta i det som blivit gästrum. Det är helt ok, fast det kommer en del minnen tillbaka när jag är här. Speciellt som det var rätt länge sedan sist.

Jag tog en paus och gick till frissan idag. Nu sitter jag här elva hundra kronor fattigare, och jag tror inte att någon ser skillnaden. Men det är väl känslan som räknas. Förutom klippningen, var jag tvungen att göra lite mörka slingor eftersom håret blivit så blekt av solen i Grekland.

I morgon ska jag till Staden. Undrar om min stackars krukväxt i lyan har överlevt.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Du är tillbaka från sem......och jag har inte påbörjat min.....


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback