Head picture

Ett pris på mitt huvud?!!?

Gårdagen blev intressant med sight-seeing som planerat. Vi hann med lite shopping på marknaden i Plaka också. Jag provade halmhattar utanför ett ställe, och när jag sedan var inne i själva butiken, gick butiksinnehavaren fram till mig med en lätt besvärad min och sa: Excuse me madam, eh... but, ....eh....there is a price on your head.
Det är nu han ska dra upp den ljuddämpade puffran och skjuta mig, om det hade varit film, alltså, typ maffiafilm eller så. Men i själva verket hade jag bokstavligen en prislapp fastklistrad i håret, som förmodligen kom från en av halmhattarna. Jag kletade loss den och gav tillbaka den till mannen, med orden: Thank you. This is probably yours.

När de andra kollade på fotboll åkte jag hem till hotellet och sov som en klubbad säl i två timmer. Det var helt underbart. På kvällen åkte vi ut till Piraeus och kollade läget. Aten är egentligen inte en särskilt vacker stad.

Idag ska vi åka vidare ut till öarna. Vi satsar på att åka till Andros från Rafina.

Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Korrekt uppfattat! Det finns ett pris på ditt huvud.... Kul historia! Plaka är ju kul och Athén är inte så vackert. Håller med. Missa inte Naxos där Ariadne steg iland enligt myterna. Vi bodde vid Agia Ana på Villa Adriana, det mest välskötta hotel jag någonsin sett. Undebar pool och toppenpersonal! Lägenheter eler rum. Ha det bra!

Postat av: Marie

Underbart att få lite semester va? Och det jag ÄLSKAR är att du tar med dig datorn :)

2008-06-16 @ 06:48:34
URL: http://girlgoeswild.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback