Head picture

Ett sorgligt stycke mänsklighet

Jag såg just Uppdrag Granskning om miljonarvet och rättigheterna efter Stieg Larsson. Det är verkligen sorgligt att se girigheten och den mänskliga själviskheten visa upp sitt allra fulaste tryne. Om pappan och brorsan till Stieg Larsson, kan sova med rent samvete, måste de besitta de mest oanvända samveten som finns.
Undrar om de verkligen kan vara lyckliga, när hela världen måste känna avsmak och förakt för deras agerande? Brorsan Joakim nämnde vid något tillfälle att "om Stieg kom ner från himlen så..." nånting. Om han verkligen tror att hans bror finns i himlen och ser vad som pågår, och att han kanske någon dag kommer att träffa honom igen, hur tror han då att det ska kännas att möta honom? Tror han att hans bror kommer att tacka honom för att de roffat åt sig allt som han åstadkommit, helt utan hänsyn till den person som stod honom närmast och som han delat trettio år av sitt liv med?

Det var ju så många miljoner. Måste de ha allt? Kan de inte bara dela rättvist? Och låta den som har bäst förutsättningar ta hand om förvaltningen av författarskapet?

Nej, det är verkligen så att man skäms å deras vägnar. Skäms!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Såg inte programmet, men känner till storyn. Håller helt med om att far och bror beter sig svinaktigt. Komma in från vänster och leka Roffe är osmakligt och äckligt. Jag hoppas Stiegs livspartner någon gång får upprättelse.

Postat av: Mimmi



Ja vad skall man säga.. .inte kan de pengarna ge lycka utan sanaare tvärtom allt de använder pengarna till kommer att påminna dem om det onda de gjort!



Och ang vikt .....så är det inget kul fast jag tycker jag är duktig men det gäller att inte ge upp.

Har hört at under riktigt varma dagar så samlar kroppen på sig vätska och gör så man inte går ner. Jag satsar på det och hoppas du känner dig nöjdare med ditt resultat!!

2008-06-03 @ 07:51:08
URL: http://mymim.blogg.se/
Postat av: bambi

Jag skrev ett inlägg i min blogg om detta också och Joakim Larsson svarade mig....

2008-06-03 @ 08:41:00
URL: http://bambi.bloggagratis.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback