Head picture

Har det bra

Vi har tagit lugnt här på Naxos, också. Men det har varit en trevlig kontrast med lite stadsliv jämfört med tystnaden på Andros. Här bor vi på bottenvåningen i ett hus nära stranden, med en ytterst minimal uteplats. Men det är helt ok. Billigt också. vi betalar 20 för det ena och 25 för det andra rummet.
Min nye chef, den femte, ringde och sa att jag skulle få en ny chef, den sjätte alltså. Han börjar den 1 augusti. Han berättade också att jag ska få jobbet jag har gjort det senaste året. Det var ju trevligt. Det innebär att jag kan anställa någon att göra mitt förra jobb efter semestern, så att jag slipper fortsätta att göra två jobb. Det ljusnar.
Jag vet inget om den nye chefen, mer än att han inte kan så mycket om det jag håller på med. Men det är jag ju rätt van vid, så det blir ingen större skillnad.
Jag får lie mer i lön, men inte så mycket. Utöver de sju tuen som jag fick i befattningstillägg, fick jag tre till. Det kanske inte är så bra, men det känns inte så viktigt. Jag känner mig nöjd i alla fall.
Dessutom uppskattar jag friheten oerhört mycket. Att kunna jobba hemma ibland, borta ibland. Ingen vet var jag är. Jag kan lika gärna sitta på en taverna vid en strand i Grekland och jobba, som jag gör just nu.
Jag ska skriva en artikel och skicka in idag. Jag har redan skickat den första delen, men idag är det dags för den andra.
Den är tung med mycke siffror, statistik och procentsatser. Hur skriver man det på ett lättläst sätt?
Kanske ska ta en öl till....?

Kommentarer
Postat av: Magnus

Det verkar som en god idé, att bärsa lite innan du skriver en artikel: Förschta kvartalet..hick...schå gick det schåååå jääääääävla bra asså...

Postat av: Peter Midas

Nej ta inte en öl till. Minst två! Mythos är ett helt OK grekiskt öl. Var på Naxos bor ni? I själva staden eller i Agia Ana straxt söder om Naxos stad? Jag har kontakt med en web-kamera som jag kollar ibland. http://www.prokopis.com/naxos-greece/naxos-webcam.htm



Ha det jättebra!

2008-06-23 @ 10:36:26
URL: http://trepojkar.blogspot.com
Postat av: mimmi

hoppas du njuter och kopplar av!



Ang lön så är det inte pengarna man vill ha utan respekten och den status som ens jobb ger! Men man får alltid tänka på att lönen är det sätt som arbetsgivaren visar vilken status jobbet har !



Hoppas du fått klart din artikel med eller utan öl så du kan njuta fullt ut av din semester.

2008-06-23 @ 21:10:13
URL: http://mymim.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback