Head picture

En ny era

När jag började den här bloggen för drygt ett år sedan, skrev jag i första inlägget:

Börja på ny kula

Det här är min nya blogg. Det är också mitt nya liv.
Det blir en lång och mödosam resa, men jag ska hitta vägen ända fram. Det finns inga andra alternativ.

Det har gått mer än ett år och nu har jag nått nästan ända fram. Jag har fortfarande en del att jobba med på insidan av mig. Det finns ännu ärr kvar efter allt som har hänt, och de kanske aldrig försvinner. Men det mesta har i alla fall läkt hyfsat.
Just nu känns det mäkrligt tomt. Under så lång tid har jag härdat ut och väntat, och nu när det är här, orkar jag inte riktigt glädja mig. All energi gick åt under processen. Antagligen blir det bättre om några dagar, när allt har fått möjlighet att landa lugnt och fint.
Det finns många andra som gläder sig däremot. Vi har överösts med glada sms och telefonsamtal från vänner och släktingar, som längtat efter det här beskedet.
Nu kan vi börja leva ett normalt liv igen. Nu kan jag på riktigt lägga allting bakom mig. Hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: REBECCA

God Natt! :)

Postat av: Mimmi

Än om du skrivit mkt avslöjat mkt så tror jag inte vi andra kan förstå hur mkt det kostat dig hur stor din ensamhet varit.
Att du inte riktigt kan glädja dig åt att få vara i gemenskapen igen är väl en reaktion på att de var de som stötte bort dig .....
Antar att du har en lång väg att vandra fortfarande och att du kanske aldrig kommer tillbaka där du startade eftersom du du genom insikter och erfarenheter upptäckt andra sidor och andra värden.
Men jag hoppas du hittar din väg din rätta väg.
Kram

2008-03-17 @ 05:58:23
URL: http://mymim.blogg.se
Postat av: Ankan

Stor kram till dig. Jag kan inte förstå varför din familj inte har klarat av att stötta dig under din svåra tid, i ditt svåra beslut och i din kamp. Men jag är glad över att du inte längre är utesluten och hoppas att deras kärlek till dig inte är villkorad utan att du i fortsättning kan känna dig trygg och som en självklar del i gemenskapen.

2008-03-17 @ 07:50:12
URL: http://www.ettbultandehjarta.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback