Head picture

I loungen

Jag blev försenad hemifrån. Maken körde väldigt fort. När vi kom till flygplatsen sprang jag som en gasell mot säkerhetskontrollen, rusade vidare mot gaten och kom fram exakt 12 minuter före avgångstid.
Det var stendött. Folk satt och sov uttråkat i sina fotöljer somom de inte räknade med att det skulle gå något flyg den närmsta veckan.
Jag kollade tavlan. Det visade sig att mitt flyg var försenat en timme. Det hade jag inte fått något sms om. Det brukar jag få annars. Jag hade fått om vilken gate det var, och sedan inget mer. Alltså hade vi flängt helt i onödan.
Nu sitter jag i favoritlounchen och dricker öl tillsammans med de andra resvana grabbarna. jag skriver grabbarna, för det går en kvinna på 20 män här. Undrar varför.
Dessutom blev mitt ordinarie flyg helt inställt, så det här är någon sorts nödlösning. Jag kommer att behöva mellanlanda på Heathrow, och hur kul är det på en skala. Resan tar dubbelt så lång tid, och jag kommer fram mitt i natten. Jag har ställt in mitt första möte i morgon bitti för att få min skönhetssömn. Jag har slutat offra mig för den goda saken.


Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback