Head picture

Kallad till intervju

Nästa vecka ska jag på intervju med VD och peronaldirektör för det nya jobbet. Det ska bli rätt spännande, faktiskt. Hittills har jag aldrig fått ett jobb som jag har sökt på annons. Eller rättare sagt: Jag har aldrig tackat ja till ett jobb som jag har fått, som jag också har sökt på annons.
De jobb jag har tagit, har varit sådana som jag har råkat snubbla över på ett eller annat sätt. Eller där jag helt sonika har kontaktat företaget och sagt att jag kan tänka mig att jobba där och frågat om de har något att erbjuda. En gång råkade företaget jag kontaktade ha en annons ute precis då, som jag inte hade sett, och då fick jag i och för sig det jobbet. Men jag tycker inte att det räknas, riktigt.

Jag har inte så stora förväntningar när det gäller lön och andra förmåner. De har redan frågat om jag är beredd att gå ner i lön. Och jag har sagt att jag kan tänka mig det. Lite får man ju offra för bekvämligheten. Jag har faktiskt inga förväntningar alls. Egentligen vill jag kanske inte ens byta jobb. Jag gör det bara för Makens skull. För att han vill att jag ska vara hemma mer och längre bort från Den Andre. Rent karriärmässigt är det ett klart nerköp, men det behöver inte betyda att det är ett sämre jobb. Däremot är det mycket mer operativt än det jag har nu. Det är både för- och nackdelar med det också.

Kommentarer
Postat av: Ankan

Vad intressant att se vad du väljer och hur det blir. Håller tummarna för att du får det du vill och behöver! Kram


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback