Head picture

Nattgäst

Min väninna har varit här idag, och hon sover över i gästhuset. Innan hon kom krattade jag i trädgården, och fixade bort en del skräp. Redan när jag gick upp i morse var jag så trött i hela kroppen, så det kändes som om jag varit ute och sprungit maraton under natten. Så det var mycket självövervinnelse för att göra något alls.
Vi satt i solen på frukostaltanen och fikade. Efteråt gick vi på promenad, och när vi kom hem satt vi framför brasan och drack varm choklad med rom i, samtidigt som vi letade efter nytt jobb åt henne på nätet. hon skulle gärna vilja göra något annat.
Vi åt rådjursstek med vitlökspotatis och sallad, med rött vin till. På kvällen kollade vi på film med en rökig whisky till. Vi har hunnit prata igenom det mesta, tror jag.
Nu ska det bli väldigt skönt att sova.
Varför är jag så trött?

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback