Head picture

Utmaningen

För 5 år sedan
Hade jag jobbat ett drygt halvår med Den Andre som chef. Jag hade just brutit förhållandet med honom för första gången, och försökte komma över det jag kände för honom. Vi hade just flyttat till en ny stad, Sonen flyttade hemifrån och bodde kvar i staden vi just lämnat, och livet var komplicerat på många sätt.

För 10 år sedan
Höll vi på att regna bort Österlen. Vi bestämde oss för att dra till Italien och var där ett dygn senare. Jag jobbade på ett IT-företag som var stressigt, turbulent och osunt, och det höll på att göra mig utbränd. På hösten/vintern samma år, skaffade jag ett annat jobb. Vi bodde i ett stort gammalt hus med en mysig trädgård, och vi hade folk som besökte oss väldigt ofta.

För 15 år sedan
Läste jag ekonomisk linje på Komvux och jobbade på ett båtföretag, med persontrafik till England, Tyskland och Holland. Jag hade gratis resor, och vi reste ofta över till England. Vi åkte till Frankrike på sommaren, där vi hyrde ett hus i en liten by på landet.

För 20 år sedan
hade Maken och jag varit gifta i sex år, och Sonen blev fem på sensommaren. Jag jobbade som säljare längs västkusten och hade fått min första tjänstebil. Vi bodde i en tvåa inte så långt från Svärförldrarna, och Svärmor passade Sonen när jag jobbade. Det var ganska bekymmersfritt. Jag brukade roa mig med att sy kläder åt hela familjen.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback