Head picture

Det ordnar sig - Det gör det alltid

Nu har jag fullgjort mitt uppdrag i Utlandet, för den här gången. Det gick bra den här gången också mot alla odds. De som skulle följa med mig fick plötsligt kalla fötter och drog sig ur, och istället fick jag ta in ett oprövat kort.

Men ibland har även oprövade kort oanade resurser. Det gick faktiskt över förväntan bra, och jag tror att alla blev nöjda.

Det känns alltid så skönt när slutmötet är klart och alla har fått säga sitt. Hittills har jag aldrig råkat ut för att det blivit någon konflikt, vilket känns bra.

Nu väntar jag på att få åka hem. Planet lyfter vid sex-tiden och jag landar hemma vid elva-tiden. Då ska Maken och jag ha lite mysigt. Vi har varit gifta i tjugosex år idag. Det är en ansenlig tidsrymd, när man tänker på det.
Däremot är jag rädd för att det gått åt skogen med vikthållandet när jag varit borta. Även om jag försöker äta förståndigt, är det frukost, fika, lunch, fika, middag, osv. Jag tycker det bjuds på något hela tiden. Och efterrätter till alla måltider, dessutom.
Nåväl, det ordnar sig. Det gör det alltid.


Kommentarer
Postat av: Magnus

26 år är imponerande. Grattis!

Postat av: Anima Mea

Tack, Magnus. Visst är det imponerande, speciellt när man vet historien.

2008-05-22 @ 20:48:58
URL: http://animamea.blogg.se/
Postat av: Mimmi

.....gratulerar ......själv är det 27 år tillsammans 34.....men jag är ju så gammal....

mitt har aldrig nått ytan så att säga

2008-05-22 @ 22:39:55
Postat av: Mimmi igen

Några dagars bakslag vad är det......ägna helgen åt olika fysiska aktiviteter och hoppa en del av de där vinglas du tänker ta.....

Idag visade vågen 1,4 kg mindre än i tisdags.....

så nu gäller det helgen!

2008-05-23 @ 12:08:28
Postat av: Anima Mea

Nästan ett och ett halvt kilo! Det är bra. Själv har jag inte vågat väga mig sedan jag kom hem. Får se hur det ser ut på måndag.

Men helgerna är lite svårare, om man ska vara social och umgås med folk. Det gäller att vara ståndaktig.

2008-05-23 @ 17:01:41
URL: http://animamea.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback