Head picture

En tillvaro

Idag har varit en helt underbar dag. Jag har varit hemma fram till tre-tiden och grejat i trädgården, sovit i hängmattan och njutit av det härliga vädret.
När Maken och jag kom hem igen framåt kvällen, ordnade vi lite grillfest tillsammans med ett annat par som vi känner sedan några år tillbaka. Vi hade riktigt mysigt.
Jag har inte riktigt vant mig vid att det är ok att jag faktiskt umgås med mina vänner. Det känns forftarande nytt, på något sätt. Och när jag har börjat prata med folk, upptäcker jag att det hänt en massa som jag inte har koll på. Folk gifter sig och hittar på en massa saker utan att jag har hängt med alls.

Ibland, men verkligen bara ibland, tänker jag på Den Andre, och undrar hur han har det. Jag undrar om han alls tänker något på mig. Jag undrar om han inser hur mycket han påverkat min tillvaro och mina närmastes tillvaro. Däremot känner jag mig klar med honom. Jag önskar mig inte ett liv tillsammans med honom längre. Jag känner att jag har det hyfsat bra ändå. Ibland känner jag mig nästan lycklig.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

den dag då det inte hugger tag i dig då han hör av sig då är han borta....

Fortsätt njut av helgen det skall jag göra!

Postat av: Peter Midas

Detta är bra nyheter Anima Mea! Toppen att du känner dig klar med den andre. Det är en befrielse att få bort en sådan belastning, för det är en belastning! Att alltid ha fel person som ett tinnitus i skallen.
Det frestar på oerhört! Det tar energi helt i onödan till ingen som heslt glädje. Så gör som mimmi säger,preparera dig och visualisera hur det kommer att bli den gång du faktiskt träffar på honom, vad du skall säga etc. Då är du förberedd och kan möta alla inviter genom att sätta stenhårda gränser. Det är nog nödvändigt för DIN skull. Honom skall du strunta i på det planet!Lycka till!!! Peter

2008-05-11 @ 09:48:47
URL: http://trepojkar.blogspot.com
Postat av: Anima Mea

Kloka ord. Tack!

2008-05-11 @ 23:35:04
URL: http://animamea.blogg.se

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback