Head picture

Flyttat

Jag har suttit i ett litet "gästrum" på jobbet, och har den senaste tiden delat rum med min assistent. Jag tycker det är under all kritik att jag inte fått ett riktigt rum att sitta i, fast jag frågat efter det flera gånger. Varje gång har jag fått till svar att det inte finns några och att det är andra som behöver dem. Idag gick jag in till personalchefen och sa till honom att de signaler de sänder ut är: "Jovisst, vi tycker att de frågor du jobbar med är hyfsat viktiga, men vi skiter fullständigt i dig som person".
Sedan sa jag att jag flyttar in i det tomma hörnrummet tills vidare. Han såg lite vilsen ut och mumlade något om att Störens efterträdare eventuellt ska sitta där. Ja, ja, sa jag, det får vi se. Det kan dröja hur länge som helst innan han får en efterträdare. Se bara hur det har gått med de andra rekryteringarna. Jag kan sitta i det där rummet i "väntan på Godot".

Och nu sitter jag här med alla mina pinaler. Jag har gjort det lite mysigt med några fotografier och annat som gör att det känns lite mer som mitt. Sedan får vi väl se, som sagt. Alla ska flytta runt efter sommaren, för då får vi två våningar till i samma hus. Och vem vet om jag ens finns kvar här då.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Bra... .såna tag gillar jag .....och hörnrummet ger dig genast mer status.



Viktrapport:

-1,6 sedan start och 1,4 senaste veckan.

Midjemåttet har jag missat lite men tror det är ca -2 cm cm sedan start.

2008-05-27 @ 08:00:20
Postat av: Anima Mea

Bra jobbat, Mimmi. Jag ska väga mig i morgon bitti när jag kommit hem igen. Då får vi se vem som leder....;-)

Postat av: Mimmi

stödjande som jag är så håller jag tummarna för dig !

2008-05-27 @ 14:28:01

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback