Head picture

Kallt och blåsigt, men varmt

Idag var det riktigt kallt. Det var egentligen bara skönt i lä på frukostaltanen, och bara så länge solen var framme. Jag har lyssnat igenom ytterligare en bok av Håkan Nesser idag: Marr. Den var lite udda jämfört med andra böcker av honom. Men den var lite suggestiv på något sätt.
Annars har det varit lugnt. Telefonen har varit tyst idag. Det kom tre "tysta" samtal igår eftermiddag, men jag brydde mig inte om att svara. Det finns ingen annan som ringer till från dolt nummer en helg annars, inte nu sedan pappa har lagt ner sin fasta telefon och bara har mobil.
När jag pratade med Den Andre igår, tog han återigen upp att Den Andra Kvinnan påstått att någon har ringt henne och sagt att han har ett förhållande med en kvinna i Stockholm. Hon påstår att det är jag som har gjort det. Jag tror att hon har hittat på att någon har ringt, bara för att smutskasta mig, få honom att berätta något eller vad det kan vara.
Jag har i alla fall inte gjort det, och kan inte se vad det skulle vara bra för. Om hon verkligen hade trott att det var jag, borde hon ha kastat sig över telefonen och krävt en förklaring på varför jag ringde och sa det, men det har hon inte gjort. Alltså kan hon inte egentligen tro att det var jag.
Den här lilla återfallsepisoden, som förde mig rakt in i Den Andres sjuka värld igen, har ändå på något sätt styrkt mig i den härliga känslan av att ha blivit befriad från en massa smuts och klet, förvirrande lögner och manipulerande med känslor, ångest och förtvivlan. Precis som Mimmi konstaterade i sin kommentar: Jag har valt rätt.
Istället har Maken och jag haft en mysig hemmadag, med avkoppling i solen, älskog med efterföljande gemensam sovstund och pyssel i trädgården. Nu på kvällen har vi ätit gott och nu ska vi kolla på film innan vi går och lägger oss.
Jag känner mig så glad över att vi har ett så harmoniskt förhållande nu. Jag känner mer för Maken än vad jag någonsin gjort förut. Kanske har jag vett att uppskatta honom mer nu, när jag ser vilka avarter som finns där ute.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

1000 steg fram och ett bak, .....då gör det inget!

Det tråkiga i allt är att attraktion och sunt förnuft inte går hand i hand!

Postat av: Anima Mea

Tack för din uppmuntran. Uppskattar det mycket! Och du har så väldigt rätt i det sista du skriver.

2008-05-19 @ 10:58:01
URL: http://[email protected]

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback