Head picture

Lite yr

Helgen har varit helt underbar. Jag har grejat i trädgården och lyssnat på talbok. Vädret har varit toppen. Rena högsommaren. Jag har till och med börjat vattna gräsmattan för att den inte ska torka ut alldeles.
Vi har en insynsskyddad trädgård, och något som jag verkligen gillar, är att jobba hårt, duscha och sedan ligga naken och torka i solen. Det kan man göra i vår trädgård. Man kan syssla med annat, som man gör naken också, om man vill, och om man inte väsnas för mycket. Det gjorde vi idag, Maken och jag. (Inte väsnades, alltså, utan det andra ...).
Nu har vi precis grillat kycklingfilé som vi intog à la picknick på filt mitt på gräsmattan, tillsammans med grön sparris, smålökar, sallad med ruccola, småtomater, gurka, rödlök, pinjenötter, rostade solrosfrön och färsk basilika. Till det drack vi ett gott rödvin. Efteråt låg jag kvar en stund inlindad i filten, lite småberusad av vinet och bara njöt av kvällsbrisen, solens effekt på de dansande löven på träden och de skira molnen som beslöjade kvällshimlen. Fåglarna kvittrar helt fantastiskt. Vi har minst en näktergal som bor precis i "vår" dunge utanför trädgården, och den låter så att det nästan känns tropiskt på något sätt.
Dessutom har vi koltrastar, gökar och skogsduvor, för att inte tala om alla sorters småfåglar som jag inte kan namnen på.
I morgon bitti, alldeles för tidigt, bär det av till Staden, och jag önskar jag hade sluppit.

Kommentarer
Postat av: Ankan

Bara att gratulera till en som det verkar PERFEKT helg!

Postat av: Mimmi

Mysig helg du verkar haft!



Det där med vikt tar vi imorgon.....

2008-05-26 @ 08:44:25
URL: http://mymimblogg.se
Postat av: Anima Mea

Det var verkligen perfekt!

Men i kväll ska jag inte äta en massa. Kanske ser det hyfsat ut när jag väger mig imorgon. I morse hann jag inte.

2008-05-26 @ 18:45:54
URL: http://animamea.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback