Head picture

Det händer...

... att jag fortfarande drömmer minst sagt hudnära drömmar om Den Andre. Trots att det gått mer än ett och ett halvt år sedan vi sist ... Normalt sett brukar jag alltid berätta för Maken om mina drömmar till frukost och han lyssnar tålmodigt med ett halvt öra. Jag brukar drömma realistiskt och levande. Ibland så levande att jag efteråt har svårt att veta om det är något jag upplevt på riktigt eller bara drömt.
Men drömmarna om Den Andre berättar jag inte om. Jag vill inte att han ska bli påmind, och det skulle vara alldeles för jobbigt att klä dem i ord. Det skulle inte gå.
Men fem år av dubbelspel och lögner, ömsom passionerat förhållande och ömsom försök till avståndstagande sätter sina spår. Förutom att det tagit tid för mig att hämta mig någorlunda känslomässigt, har det tärt enormt mycket på Maken. När det var som värst mådde han riktigt dåligt, hade konstant ont i magen och var väldigt stressad. Ett tag fick han utslag, som nässelfeber, på stora delar av kroppen, utan att det fanns någon påvisbar fysisk anedning. Det har gått över nu, som väl är. Han har fortfarande ofta migrän och spänningshuvudvärk. Jag vet inte om allt kan lastas på det som hänt, men jag kan inte hjälpa att jag känner mig skyldig.
Känslan av skuld får jag nog lära mig att leva med, antar jag.

Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Bara tanken på att du har skuld i det kan ju vara tung att leva med....

Kram

Postat av: Anonym

Lever också med en skuld än om min skuld inte kommit upp till ytan så finns den djupt i mig!

2008-11-06 @ 12:55:12
Postat av: Peter Midas

Skuld tynger. Ofta för länge.

2008-11-06 @ 18:13:45
URL: http:// trepojkar.blogspot.com
Postat av: Mimmi

Wow ny tjusig header!!

2008-11-07 @ 14:04:42
URL: http://mymim.blogg.se/
Postat av: Anima Mea

Tack. Kände att jag behövde förnya lite.

2008-11-07 @ 14:44:40
URL: http://animamea.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback