Head picture

Äntligen hemma

I fredags flög jag inte hem, utan till en helt annan stad. Där träffade jag Maken och vi åkte vidare med bilen norrut, tills vi kom till ett litet pittoreskt samhälle ute på en liten ö, dit man bara kan komma med färja.
Det regnade och var höstruskigt, men stämningen var på topp, när vi tillsammans med våra vänner äntrade färjan och åkte ut till ön där en lägenhet väntade oss. Vi åt räkor och annat gott, och knoppade in hyfsat tidigt.
Dagen efter var det en behaglig ljummen vind och som drog in från havet, och vi gick en härlig promenad runt hela ön. Vi fikade på kafeet nere vid kajen och gick sedan hem för en liten sovstund. På kvällen var vi på en mysig restaurant, där man kunde se vågorna slå in på stranden precis utanför fönstret.
Idag har det varit solsken, promenad till fästningen, visning av lägenheter och resa hem. Vi ska inte köpa någon lägenhet, men paret vi var med verkade lite sugna, kanske. De funderade på att ha det som sommarbostad.
Vi körde hem under eftermiddagen och har nu just landat. Vi stannade till och köpt elite Kina take away för att slippa laga mat, och nu känns det väldigt skönt att få vara hemma en stund innan jag ska flyga iväg igen i morgon bitti.
Det är trevligt att umgås och hitta på saker, men egentligen vill jag helst vara hemma. men det är säkert för att jag inte får vara hemma så mycket annars.

Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Vilken trevlig och mysig helg du verkar haft.



Kram

Postat av: Anima Mea

Jo, tack. Det har jag verkligen. Vi har fått hem ved under helgen, så nu har jag dessutom suttit här och eldat.

2008-10-12 @ 22:37:53
URL: http://animamea.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

Lite mys framför brasan är ju inte helt fel, tycker det är mysigt med eld.

Jag har ännu inte vågat att testa min öppenspis, sotaren har nästan nyss varit här och den är helt okey, så det kanske blir nån brasa nu när vi närmar oss vintern.



Kram

2008-10-12 @ 22:50:01
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Marie

då kör vi NU - okej?

2008-10-14 @ 06:05:56
URL: http://velfia.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback