Head picture

Mörkret faller på

Har jobbat hemma idag. En hel del har jag fått gjort. Fast det spelar ingen roll hur mycket jag får gjort, så finns det ändå massor av andra saker som inte blivit gjorda. Det gäller att prioritera rätt, och det kan vara svårt ibland.
Kanske måste jag ta mig till Staden i morgon, kanske kan jag slippa. Men det är enkelt att bara åka över dagen. Då behöver man inte tänka på att ha med sig en massa grejor.
Det är bara att ta sin dator och gå, som Jesus sa till den lame mannen, fast det var kanske säng när jag tänker efter.
Idag har det varit en gnistrande klar dag med solsken och intensivblå himmel. Det är så vackert med alla färger på träden och det doftar av mogen växtlighet och mylla.
Just nu tar kvällsmörkret sakta över utanför fönstret, och det blir dags att tända några ljus, kanske få fyr i spisen och äta en bit mat. Utanför hör jag vinden i träden och en höstkall bris från havet rasslar runt bland löven på innergården.
Höst är egentligen väldigt vilsamt och mysigt. Kravlöst på ett sätt som sommaren aldrig kan vara. Jag gillar hösten.

Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Det har varit jättehärligt väder idag och nu ikväll får du väl tända brasan och bara mysa, tycker själv om att bara titta in i elden och fundera...



Kram

Postat av: Magnus

Jag gillar denna höst. Den är som en höst ska. Äntligen en årstid som är som den ska.

2008-10-23 @ 20:18:19
URL: http://papamac.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback