Head picture

Förtorkad eller bara normal?

Den senaste tiden har jag skrivit lite, sällan och dessutom oinspirerat. Det återspeglar precis hur jag känner mig inuti. Nu undrar jag: Är det jag som har förtorkat som människa, blivit utan inspiration, förvandlats till en tråkig vardagsgnetande tant utan högre tankar än jobba, äta, sova? Eller är det bara normalt? Jag menar att det kanske är så här det är att inte ha några större bekymmer att brottas med. Då kanske känslolivet svalanr och stelnar till, allting lunkar på utan större variation och behovet att skriva av sig minskar?
Det ska väl inte behöva vara så att livet känns spännande och värt att skriva om bara om man befinner sig i kaos?
Hur som helst har jag det väldigt lugnt och stabilt nu, känns det som. Det är väldigt ovanligt, och det gör mig nästan orolig. Det skapar en liten krypande känsla av olust över att jag kanske missat något, eller att något oförutsett kommer att hända. Kanske ungefär som man skulle känna det om man kom till IKEA en söndag, och upptäckte att det var helt tomt på parkering, bara en kassa var öppen och ingen kö. Då skulle man ju verkligen undra.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Visst är det lättare att skriva när man är nere än när man är uppe. För mig har skrivandet än viktigare funktion när jag är nere. Då är det en ventil. När jag mår bra är den mer ett intresse.

Postat av: Peter Midas

Visst är det som både du och Magnus skriver. Jag är exakt likadan själv. Har funderat på att blogga av för gott.... Min mening var egentligen att lära mig om bloggandet som sådant. Sedan är det ju så att livet går upp och ner och att man tänker än på det ena och än på en annan.... Saker förändras och man anpassar sig till det som tar ens energi och uppmärksamhet. Ibland är bloggen en ventil, ibland en timekilling. Någon gång är den ett rop på bekräftelse som man faktiskt kan få ibland. Man skapar kontakter som blommar, ibland vissnar och någon gång bara dör. Jag har som du mina prioriteter...

2008-09-27 @ 17:45:26
URL: http:// trepojkar.blogspot.com
Postat av: LillaNisse

Du kanske inte har behov att bloggen och av att blogga längre.

Ibland känner jag själv att det är bloggtorka, vet inte vad jag ska skriva om men då jag läser andra inlägg eller kommentarer så kan inspirationen komma tillbaka.

Jag kommer att fortsätta följa din blogg, även om du inte skriver så mycket.



Kram

2008-09-28 @ 00:41:34
URL: http://lillanisse.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback