Head picture

Long time no see

Det har gått en hel vecka sedan jag skrev sist. Det har hänt en massa, och samtidigt ingenting. Jag menar att ingenting drastiskt har hänt, inga stora förändringar har inträffat och det mesta rullar på som förväntat.
Jag hade ett mycket uppriktigt samtal med vår VD förra veckan. Jag tror knappast att det förändrade något i sak, men jag har i alla fall fått möjlighet att följa upp mitt brev som jag skrev, och få en del feedback på det.
Just nu sitter jag i loungen och tittar ut över en regnblank flygplats. Hela dagen har gått åt till flygstrul, med busstransport till annan flygplats, förseningar hela vägen osv. Jag känner mig rättså luttrad vid det här laget.
Framför mig har jag två intensiva dagar på bortaplan, som jag kanske borde ha lagt mer tid på att förbereda. Eller så kanske jag börjar kunna klara mig på rutin nu.
Hösten har fått grepp om mig, och hur jag än vrider mig, kan jag inte komma undan. För varje dag blir det tjockare och tjockare i almanackan, och jag försöker febrilt undvika att stanna borta fler dagar än fyra i veckan. Trots det, tvingas jag tumma på det, för att få det att gå ihop.
Om bara ett par veckor slutar min assistent, och då är jag helt ensam igen. Jag får lite ont i magen när jag tänker på allt som ska göras.
Jag måste agera nu för att hitta en lösning.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Dra tjocka sträck i almenackan för egen jobbtid så tjocka att de inte går att sudda bort!



Belv lite orolig när du inte skrivit något på så lång tid.

Postat av: Anima Mea

Tack, Mimmi. Känns skönt att någon tänker på mig.

2008-09-09 @ 22:31:11
URL: http://animamea.blogg.se/
Postat av: Peter Midas

...men varför slutar hon då? Du har väl varit snäll mot henne? Annars skall du få en bok av mig "Konsten att vara snäll" av Stefan Einhorn. Nä, du vet att ja sköjja mä dej!

2008-09-10 @ 11:06:11
URL: http:// trepojkar.blogspot.com
Postat av: Anima Mea

Tja, varför slutar hon....!? Jag önskar att folk kunde sköta sådana där trivialiteter som att föda barn på fritiden. Varför ska det få inkräkta på ett intressant jobb? Eller..?

Klart att jag är snäll.

2008-09-10 @ 17:36:46
URL: http://animamea.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback