Head picture

Min dragning

Nu har jag haft min presentation med åtföljande diskussion. Jag tycker att det gick bra. Det som var viktiga punkter gick igenom utan större protester, och jag hade tänkt igenom väldigt noga hur jag skulle framföra de mest svåra sakerna på ett så lättsmält sätt som möjligt.
Bleken satt med som åhörare, men gav en del kommentarer ibland. Det fungerade bra.
När det blev dags för deras grupparbete, gick vi tillbaka till våra rum för att jobba, och här sitter jag nu med datorn i knät.
På vägen tillbaka pratade Bleken och jag om mötet. Han sa inte ett ord om hur han tyckte att jag hade skött mig. När han hade sin presentation i förrgår, sa jag att jag tyckte att han hade gjort bra ifrån sig och att jag var riktigt stolt över honom. Det hade varit trevligt om jag också fick lite beröm någon gång.

Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Att Bleken är tyst kan bero på att han är avundsjuk på din dragning. Dels för att den verkligen var bra (antar jag) dels för att du har kurage att berömma honom. Det är tyvärr ganska vanligt att det blir så här, särskilt har män svårt att berömma kvinnor som ses som ett hot i hierarkin. Jag är själv medveten om det och försöker så ofta det går berömma alla, män som kvinnor. Det kostar ingenting och ger så mycket, bland annat så blir man själv fast förankrad i personalgruppen, något som man kan behöva någon gång när det stormar. Då är stödet från alla nödvändigt. Ledningen har svårt att få intern accept för ett beslut som går dig emot eller till och med hotar din roll.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback