Head picture

Mardröm

Maken berättade att han vaknade av en mardröm i natt. Han drömde att jag hade lurat honom igen, att jag hade levt ett annat liv i Staden, och att allt var tillbaka på ruta ett. Han hade vaknat med hjärtklappning och efter det kunde han inte somna om på ett bra tag.
Det gjorde ont i hjärtat på mig att höra det, och jag försäkrade honom att allt var lugnt, att jag verkligen inte lurat honom. Jag vet att det skulle krossa honom om jag gjorde det, och jag vill inte att någonting ska få honom att tvivla på mig igen,
Ingenting, och inte någon. Jag vill överhuvud taget inte ha kontakt med någon som han inte vet om, och som jag inte kan var öppen med. Jag vill att det inte ska finnas några hemligheter alls.
Det är slut med mardrömmar nu.
Nästa vecka kommer Svärdottern på besök till Staden. Då får vi se vad vi hittar på för skoj.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback