Head picture

Bara lite puder

När jag vaknade i morse, fanns det inga spår av den utlovade snöstormen. Ett tunt lager pudersnö kunde dock med god vilja skönjas på trädäcket runt huset. Enligt min erfarenhet kan det vara nog för att utlysa force majeur i södra Sverige, men idag gick tyvärr alla flyg som vanligt. Väl på jobbet, började jag med att skjuta upp diverse möten som jag inte ville ha, däribland utvecklingssamtalet med Bleken. Jag blev ändå fast i möten hela eftermiddagen, men av annat slag.
Jag försöker fungera normalt, men drabbas av ständiga gråtattacker, blir okoncentrerad och känner att jag vill kräkas. Det är minst sagt jobbigt.
I kväll har jag dock blivit distraherad av en god och trevlig middag i glada kollegors lag, och det kanske var just det jag behövde.
Den Andra Kvinnan ringde senast 23:16 igår kväll. Sedan stängde vi av våra telefoner. Men idag har det varit helt tyst, vilket känns oerhört befriande. Kanske har hon tröttnat eller fått annat att tänka på. Jag har dock drömt mardrömmar om att hon slänger syra i ansiktet på mig och liknande. Det känns obehagligt med människor som verkar helt irrationella och utan koppling till verkligheten. Vem vet vad de kan ta sig för? Jag hoppas i alla fall att hon har lugnat ner sig och börjat  fokusera mer på att ordna sin egen tillvaro på ett konstruktivt sätt, istället för att destruera min.

Det klarar jag så bra själv. Med benäget bistånd.



Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback