Head picture

Helt vanlig fredag kväll

Det är speciellt skönt att komma hem på fredagar, när huset är nystädat, och allt känns lugnt och välordnat. Jag började fixa med maten när jag kom hem, och fick en öl att roa mig med, Innis & Gunn, som jag aldrig smakat förut. Den var väldigt speciell och smakade sött, bränt, kola och whisky. Låter kanske konstigt, men den var god. Under kvällen har Maken installerat en sorts teknisk grunka typ mediaspelare, som jag hade med mig hem. Han köpte den av en snubbe i Staden, som sålde den på Blocket, och jag agerade kurir. Nu plågar han mig med att spela Roland Cedermarks hysteriska dragspelsmusik, som han fått av sin pappa. Det är verkligen outhärdligt.
Jag var ute med hunden en stund. Jag brukar ha ett halsband med lysdioder på henne för att se var hon är, men det har gått sönder. Det är totalt kolmörkt här ute, och har man ingen lampa med sig, får man liksom famla sig fram. I kväll var det helt stjärnklart. Jag blir alltid så fascinerad av stjärnhimlen. Ibland står jag så länge och bara ser på stjärnorna att jag får ont i nacken och hunden tröttnar och böjar puffa på mig att vi ska gå hem. Här kan man verkligen se Vintergatan, vilket man sällan kan om man bor i stan.
(Bäst att jag skyndar mig att skriva klart, för nu hotar Maken med Östen Warnebring).
Jag funderar på att skaffa en bok som handlar om stjärnhimlen. Det skulle vara kul att kunna orientera sig bättre bland formationerna. Nu kan jag egentligen bara Karlavagnen. Inget att skryta med precis.
Nej, nu ska vi kolla på film i den nya mediaspelaren.
Trevlig kväll!

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback