Head picture

Överlever

Jag har inte orkat skriva tidigare, men här kommer en resumé över vad som hänt sedan i fredags:

När Maken kom hem från jobbet, kramade jag om honom som vanligt. Men jag kunde inte släppa honom, utan stod krampaktigt och höll fast honom. Han sa "Har det hänt något?" Jag grät redan så mycket att jag inte kunde prata, men jag nickade. Han bröt sig loss från mig och sa att han inte orkar mer nu.

Han satte sig trött i fotöljen i arbetsrummet och frågade bara "vem?", fast han nog egentligen förstod att det var Den Andre. Jag sa förtvivlat att jag inte ville att det skulle hända, och försökte berätta så gott jag kunde vad som hänt medan jag hulkade och grät i hans knä. Han satt lugnt och lyssnade, samtidigt som han strök mig tröstande över håret.
I det ögonblicket kände jag väldigt starkt vilken stor människa han är.
Efter att jag lugnat ner mig lite, gick vi igenom händelsförloppet igen, och Maken konstaterade precis det som Magnus också kommit fram till i det förra inlägget.

Två dagar i rad har Maken gett mig frukost på sängen och pysslat om mig. Han har visserligen uttryckt sin besvikelse över att jag varit så korkad att jag alls tog kontakt med Den Andre, men han menar ändå att det som hände sedan inte var mitt fel.

Det kom hit två "vise män" som hjälpte mig att prata igenom det och jag fick väldigt mycket stöd. Det kommer inte att bli några konsekvenser i form av uteslutning eller andra restriktioner. Jag hade lagt all skuld på mig själv för att jag druckit mer än jag tålde inte kunde värja mig. Men det fanns andra sätt att se på det. Nu känns allting så förvånansvärt bra. Trots det har jag haft ständiga gråtattacker och inte fungerat riktigt som jag ska; diarré, yrsel, illamående osv.

Det riktigt jobbiga kommer på jobbet nästa vecka. Det kommer att ta hus i helsicke. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det och jag har ont i magen när jag tänker på det.

Kommentarer
Postat av: Mimmi



Men du får tänka på att det är en människa som inte är bra för andra.....som utnyttjar andra och är ett SVIN. Alltså någon man inte skall ägna den minsta tanke eller energi på mer. Ja jag erkänner det är lättare sagt än gjort.



Styrkekramar inför veckan!



2009-02-08 @ 23:21:38
Postat av: Doc

Stor människa var det. Din mans kärlek till dig verkar helt gränslös. Att kunna tränga undan sin sorg, ilska och stolthet som han gör är enormt.

Trots alla korkade saker du gjorde är det omöjligt att inte känna med dig. Hoppas ni kommer vidare nu.

Postat av: Peter Midas

Skönt att det inte blir uteslutning...

2009-02-09 @ 18:08:45
URL: http://trepojkar.blogspot.com
Postat av: Velfia

Åh, men GUMMAN - jag vet inte vad jag sa säga. Fick svårt och andas när jag läste det du har skrivit. Det är fruktansvärt det som har hänt - och det är verkligen kärlek ifrån din make, som tar det på RÄTT sätt. Han hade lätt kunnat missförstått och skyllt på dig :s



Styrkekram till dig nu i veckan - men försök som Mimmi sa, se honom som han inte är bra för sin omgivning - tyvärr. Men den som mår mest dåligt, är kanske han? Varför skulle han annars vilja förstöra?



Tänker på dig tjejen!

2009-02-09 @ 21:53:20
URL: http://velfia.blogg.se/
Postat av: Anonym



Undrar hur det går för dig nu i veckan

2009-02-10 @ 13:50:03

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback