Head picture

Snöstorm?

De har sagt på radion att det kanske blir snöoväder i natt. Då kanske jag inte kan flyga till jobbet imorgon.Det skulle vara skönt. Det har annars gått över förväntan bra att jobba. Jag har efter bästa förmåga tryckt undan det mesta och gått på.
I måndags morse drog jag mina punkter på ledningsmötet, och fick ungefär som jag ville.
Idag har jag haft väldigt svårt att koncentrera mig. Jag är inte helt  effektiv.
Den Andre satt och pratade i telefon utanför mitt rum när jag kom i morse. Jag visste inte om han skulle fara ut mot mig i ilska eller om han skulle vara ångerfull. Men jag kände mig väldigt obehaglig till mods av att han var där. Jag stängde dörren till mitt rum, men han kom in efter ett tag och satte sig i besöksstolen. Han var väldigt ångerfull. Som alltid fick jag stålsätta mig för att inte tycka synd om honom och tro på honom. Varför är jag så svag?
Det mest förbryllande var dock att han ville be mig om att inte trakassera Den Andra Kvinnan. Jag kunde inte låta bli att utbrista i ett "VA??", eftersom jag verkligen gjort allt för att slippa prata med henne.
Hon har ringt mig dygnet runt sedan i lördags, skrikit "hora" och varit hotfull. Jag sa redan första gången hon ringde att jag inte vill prata med henne, och la på. Sedan har jag tryckt av samtalen varje gång. I morse fick jag nog och skickade ett sms där jag skrev: "Jag förstår om du är ledsen över hur du blivit behandlad av Den Andre, och jag tycker uppriktigt synd om dig. Men förstör inte ännu mer för dig själv genom att terrorisera mig." Jag tyckte det var snällt uttryckt, med tanke på att hon väckt mig på natten, ringt tre gånger på morgonen och hotat mig.
Enligt hennes utsaga till Den Andre, är det jag som hållit på och ringt henne och skrikit saker. Hur sjuk kan man bli? Varför skulle jag vilja ha ens utkanten av en kontakt med henne?
Precis när jag berättat detta för Den Andre, ringde telefonen. Det var hon. Jag hann höra hur hon sa, med hånfull röst: "Tror du att ditt sms kan kan skrämma mig ...?" Jag räckte bara över luren till Den Andre, men när han svarade la hon på.
Det var tyst sedan under dagen, men nu har hon börjat igen. Hon ringer både till mig och Maken. Jag tycker synd om henne, men kan inte låta bli att undra vad det är hon tror sig uppnå.
Nu ska jag sätta mig och hoppas på snöstorm...
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Peter Midas

Det här håller på att gå helt över styr. Det kan inte fortsätta på detta vis. Den Andra Kvinnan måste stoppas på något vis, hon är ju faktiskt kriminell. Ofredande är sannolikt rubricering. Sjuk eller inte så måste hon stoppas. Du närmar dig antagligen stadiet då du måste polisanmäla henne också. Då kanske hon kan få vård.



Insatsen i hela rocessen är ju hyggligt stor. Både hans och ditt jobb står på spel, han kan åkai kurran och den andra kvinnan bötfällas.

Postat av: Magnus

Stå på dig.

2009-02-11 @ 18:04:55
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Mimmi



Ang de andra kvinnan spela in samtal eller rättare sagt vad hon skriker i telefon till dig och Maken kontakta en advokat och anmäl henne. Hon verkar ju helt störd och man vet inte om hon hittar på mer.

Blir faktiskt orolig.



Och ang den Andra så är det vara att stålsätta dig precis som du gjorde. Bra jobbat. Du får öva in ett mantra .....så kommer det att gå vägen.







2009-02-11 @ 18:33:10

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback