Head picture

Vem ska man tro på?

Maken säger att orsaken till att Den Andra Kvinnan så ihärdigt ofredar mig, är att Den Andre ljugit för henne om mig och hittat på en massa saker som jag skulle ha sagt och gjort. Annars skulle hon inte hålla på som hon gör, menar han.
Han tror att det är Den Andre som är det verkliga wackot, och menar att jag är dum som hyser ens en tillstymmelse tilltro till hans mentala sundhet.
Nja, det är svårt att veta. Hittar han på att hon säger att jag har ringt och terroriserat henne? Det kan han inte. Hon måste själv ha hittat på det och själv ha sagt det själv till honom. Men varför gör hon det? Hon måste ha en skurv lös.
Det här är inte första gången, heller. För två år sedan kunde hon ringa upp till tio gånger på en dag och bara vara tyst i luren. Det är rätt enerverande faktiskt. Det slutade då när jag gjorde polisanmälan, efter att jag berättat för Den Andre att jag gjort det. Han måste ha sagt det till henne.
Är de i maskopi? De kanske tycker det är skitkul att försöka plåga livet ur mig, och sitter och skrattar gott åt det över ett glas vin på lördagkvällen. Nej, det verkar inte troligt.
Det finns helt enkelt ingen logik, inget förnuft. Alltså är hon knäpp.
Och han måste vara helt puckad som vill ha med henne att göra.
Jag är jätteglad att jag inte har någon i min vänkrets som är ens i närheten så osund.

Kommentarer
Postat av: Doc

Hur som helst så måste hon må fruktansvärt dåligt. Man beter sig väl knappast så annars.

Postat av: Peter Midas

Det känns som att du behöver tala med en jurist om detta. Jag har sagt det förut, men spara alla dina telefonlistor, både utgående och inkommande. Begär specad faktura på din mobil. Spara alla sms både på din och makens telefon. Beroende på operatör har du en personlig sida som du kan gå in på och få fram data för tre månader tillbaka. Får du problem med detta så hör av dig...



Jag tror att både du, maken Den andre och Andra kvinnan skulle vinna på att få detta prövat en gång för alla. Håller med Papadoc, hon mår nog inte bra. Kanske har hon inte alla"Indianer i kanoten" eller Spelar en oktav för lågt" eller hur det nu var!

2009-02-17 @ 15:46:29
URL: http://trepojkar.blogspot.com
Postat av: Mimmi

Går det inte att spärra samtal från ett visst telefonnummer precis som man kan blockera vissa avsändare i en del mailprogram.



Eller som jag när jag fick konstiga brev till en mottagare med samma namn men det var inte till mig. Obehagligt i alla fall! Då sa jag till posten att jag inte ville ha dessa brev de var mycket förstående och sedan så såg jag inga mer. jag tog i alla fall de brev jag fick och polisanmälde också.

Ja i fall det skulle hända något mer, han hade ju en adress.

2009-02-17 @ 15:55:26
Postat av: Doc

I samband med skilsmässan försökte jag få samtal från min fru spärrade. Det gick tyvärr inte. Så här i efterhand kanske det var bra, samtalen upphörde så småningom men det var otroligt jobbigt just då.

2009-02-20 @ 12:09:23
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback