Head picture

Jag är så mycket bättre...

Benny Andersson har satt musik till en text av Kristina Lugn, som är kanonbra.

Döm själv

Texten är rolig, tycker jag. Och man blir glad av musiken. Allt balanserar på en ironisk kant.

"Nu mår jag mycket bättre"
Text: Kristina Lugn

Nu mår jag mycket bättre
Tack och lov att jag finns
Se på mig jag är
rasande bra
Ja, jag mår som en prins
Vad vill du ha till middag
Kanske leverpastej
Jag ska städa åt dig
när du faller för mig
mår du så mycket bättre

Säg tack till var dag
du får leva
Vad glad att du är
så normal
Ditt blodtryck är lagom
och dina sorger dom har
dött av samvetskval

Nu kommer jag och tar dig
Du blir glad må du tro
när jag satsar på
lyxproduktion just där
du brukar bo
Var inte dum i huvet
Det är stjärnklart i kväll
Kom och åk är du snäll
i min snygga rondell
sen mår du mycket bättre

Min vän, jag ska trösta
din oro
Jag är som ett tröstpris
till dig
Jag spritter av lycka
på filten som du bredde ut
kom sov hos mig

Var har du lagt min mössa
Vill du leva med mig
Å min blomma i midvintersnö
låt mig handplocka dig

Jag är så mycket bättre
än jag vågade tro
för min oro har flytt
när jag blev som förbytt
blev jag så mycket bättre

Vi är så mycket bättre
än vi nånsin förstått
Se på oss vi mår
äntligen bra
och vi luktar så gott
Nu ska vi fira bröllop
Det kom plötsligt minsann
Du är varm, du är skön
och ditt motsatta kön
gör mig så mycket bättre


Kommentarer
Postat av: Oxido

Hon är rätt finurlig den där Kristina Lugn.

Bra blogg förresten, jag blev positivt överraskad då jag kollat många bloggar som folk har (på TL) och det är ganska sällan de känns engagerande... kanske iofs beror på att det är modefanatiska 16åringar som skriver dem i regel ;)

2009-01-30 @ 13:42:21
Postat av: Anima Mea

Tack, Oxido. Det värmer alltid med lite beröm.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback