Head picture

På hemmaplan

Vi flög hem igår och landade strax före åtta på kvällen. Sonen hämtade oss på flygplatsen, och efter lyckligt återförenande med hunden, åkte vi norrut för att tillbringa kvällen tillsammans med några vänner. Det var trevligt. Deras son hade fått Wii-nånting, som man spelar datorspel med. Det var en badrumsvågsliknande platta som man skulle stå och balansera på, samtidigt som man åkte snowboard eller hoppade backhoppning på skidor etc. Det var jätteroligt, faktiskt. Det fanns grejor man skulle hålla i händerna också, så kunde man spela tennis, bowling och allt möjligt. Bra att ungarna motiveras att röra lite på sig framför datorn, så att de inte blir helt förtvinade innan de fyllt 20.
Idag är jag förkyld igen. Jag har tappat räkningen nu för vilken gång i ordningen. Det började med att Maken blev förkyld, och sedan har han smittat mig. Alltid samma visa. Värre än att ha ungar på dagis.
Nu försöker jag få fyr i spisen, utan större framgång verkar det som.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback