Head picture

Bättre än bra

Efter ihärdigt resande i början av veckan, kom jag hem i går kväll. Min syrra och jag hade bestämt att vi skulle röja lite i pappas hus i morgon. Det skulle innebära att jag måste upp kl fem för att åka med fakirflyget, och sedan ta tåget vidare i tre timmar. Sedan skulle vi slita där hela dagen. Jag skulle åka tre timmar tillbaka, sova över i lyan, och sedan flyga hem fredag morgon.  Jag kände att det blev jobbigt. Nu när det äntligen är sommar, vill jag verkligen inte hålla på så.
Dessutom kommer det gäster på fredag som ska stanna över helgen.
Vi sköt upp det till augusti, och jag kände hur en underbar känsla av befrielse och lättnad spredsi i hela mig. Jag blev nästan euforisk.
Så, morgondagen får jag tillbringa på hemmaplan. Jag ska inandas havsbris hela dagen, dricka kalla espressodrinkar, äta glass och gräva med tårna i sanden. Min sommarjobbare kommer hit och passar hunden och städar, så jag behöver inte göra någon nytta alls, om jag inte verkligen vill.
Ska bara jobba lite, förstås. Lite.


Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Skönt emd ett måste som du kunde skjuta upp....

Kram


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback