Head picture

Energi

Jag har tvättat, städat, planterat om krukväxter och fixat i största allmänhet. Jag har gjort riktigt fint i gästrummet också, så att min väninna och hennes dotter ska trivas där.
Det känns rättså bra idag, även om jag kan ana att svårmodet ligger på lur inuti, beredd att göra sig påmint om jag inte trycker undan det.
Det ska hur som helst bli väldigt kul att träffa min väninna efter så lång tid. Vi har inte setts på några år på grund av olika omständigheter. Men vi har känt varandra sedan åttaårs åldern. Vi känner varandra nästan som om vi vore systrar. Hon har gått igenom en hel del, och jag har försökt finnas där alltid. Det är bara under de senaste åren jag inte riktigt grejat det, eftersom jag har trasslat så mycket själv. Men nu har vi båda kommit ut rättså helskinnade på andra sidan, och kan ta vid igen där vi slutade.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Skönt med sådan vänskap. Otvungen och självklar.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback