Head picture

Omskakande

Vi var ute på en lugn och fin promenad, jag och jycken. Plötsligt, bara någon meter ifrån oss rultade en halvvuxen minkunge fram bakom en grästuva. Jag tyckte jag reagerade blixtsnabbt, men hunden var snabbare och fick ett fast grepp runt nacken på den. Det var genast kört, trots att jag ryckte undan hunden och lyfte upp minken. Det var så sorgligt. Varför ska man ha en hund som plötsligt, från att vara det tröttaste gosedjur man kan tänka sig, plötsligt förvandlas till en blodtörstande best med stora huggtänder? Det är något i stil med Gremlins, alltså. Eller Dr Jekyll och mr Hyde.


Jag skällde på henne och försökte visa hur fel hon hade gjort, men samtidigt inser jag det hopplösa i att försöka kväsa en så stark jaktinstinkt som hon har.
Jag vet var minkarna bor, och jag brukar aldrig gå med henne ens i närheten där. Den här minken var definitivt på fel ställe; på en gräsplan som används som parkering för badgäster på somrarna. Inte bra.
Nu surar vi på varandra, hunden och jag. Nåja, det är väl mest jag som är sur, eller kanske mer illa berörd.

Snart ska jag sätta mig på planet till Staden för att vara med på ett samkväm hemma hos Spatte. Det var egentligen Bleken som skulle vara med, men eftersom han har blivit riktigt sjuk (hjärninflammation) får jag "den stora äran" istället.

Kommentarer
Postat av: LillaNisse

Full fart igen då med jobbet?

Håller med dig gällande hunden, det är inte så mycket att göra åt den jaktinstinkt som de har, ja, du skulle ju kunna ha koppel på den, det skulle väl ha hjälpt...

Kram

Postat av: Anima Mea

Tveksamt om jag hunnit. Den var ändå inom koppelräckvidd.

2009-07-20 @ 16:56:01
URL: http://animamea.blogg.se/
Postat av: Peter Midas

Duktig vovve som försvarar matte! Se det som en kärleksgärning!!! Vilka kul namn du har på kompisarna på jobbet, Bleken, Spatte etc. Tur att man inte är kollega med dig, undrar vad man fick heta då? Fast jag vågar inte ens gissa..... ;)

2009-07-20 @ 22:57:46
URL: http://trepojkar.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback