Head picture

Så sorgligt

Hur man kan vara så utan medkänsla. Så kall. Så upptagen av att försvara sitt beteende utan ångra det man har förstört för andra, allt som irreparabelt skadats. Inte bara för mig, utan för många, många. Det finns inget försvar, framförallt inte när man innerst inne vet vad som egentligen är rätt.
Men särskilt är det så sorgligt att en människa kan visa så olika sidor, att man kan vara så skicklig på att verka kärleksfull och god, för att i nästa stund ljuga och bedra. Det är svårt att förstå vad som egentligen är fel. Vad är drivkraften, motivet?
Jag vet att jag har gjort fel. Jag har fått stå till svars för det, och jag har också försökt rätta till det jag har skadat efter bästa förmåga. Min enda ursäkt, eller förklaring för att jag gjorde fel, var att jag verkligen älskade. Jag trodde verligen att det skulle kunna bli något bra. Nu inser jag hur idiotiskt det var. Men det tog lång tid.
Det är väldigt grymt att inleda ett förhållande med en människa, om man bara tänker leka med den personens känslor, och särskilt med vetskapen om vilka konsekvenser det får för den personen. Jag tycker det är desto mer klandervärt om man dessutom har förhållanden med flera personer samtidiígt, och invaggar alla i tron att vara den enda.

Kommentarer
Postat av: Mimmi



Styrkekramar till dig!....Kanske är du för mkt ensam i den stora staden sitter och tänker ....och lätt trillar ner i svarta hål på olika djup och av olika slag. Upprikt så tror jag det men vad göra, tror att riktig fysisk utmattning skulle vara något.

Gruppträningspass, där du blir ledd och hjärnan inte har tid att hitta sina egna vägar.



Jag har sett både kvinnor och män som inte kan hålla se mer till sitt egoistiska behov..flera parter samtidigt på olika nivåer alltifrån man/hustru till one-night! Något i deras känsloliv fattas de har väl de mer djuriska generna kvar att fortplanta sig ! !



2009-03-12 @ 07:29:06
Postat av: Doc

Ja, det är nog något som saknas hon vissa människor. Empati kanske? Drivs de av ett omättligt bekräftelsebehov? Eller så är det som du säger, fortplantningsgenerna.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback