Head picture

Längtar hem, faktiskt

Det brukar jag aldrig göra annars, men nu känner jag att jag vill hem och packa och flytta och greja för fullt. jag kan nästan inte behärska mig. Men så sitter jag här i mitt inneboenderum, och kan inte annat. Inte för att det går någon nöd på mig. Min värdinna har bjudit mig på mat i kväll när jag kom hem, och jag har bara kopplat av och läst en bok av Graham Greene, Slutet på historien, om hat och kärlek, mest kärlek.
Det är rena lyxtillvaron.
I morgon ska jag sitta på konferens hela dagen. Det är nästan så att jag funderar på att schappa vid lunch om det verkar trist. Jag kanske kan boka till ett tidigare flyg.
I så fall kan jag åka till nya huset och måla klart sista fondväggen, handla lite garderob på Ikea och pyssla.
Det skulle vara bra.
På onsdag nästa vecka ska jag åka till Irland, och kommer hem på fredagen, så det gäller att utnytja dagarna väl under helgen.
Det är bra att det händer mycket´så att jag inte drabbas av så mycket ökenkänslor.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback