Head picture

Byalagsfest

I byn dit vi har flyttat finns en liten byförening som ordnar lite små festligheter då och då. Vi är inte med i föreningen, men vi bor ett stenkast från festplatsen. Ikväll grillning och dans till levande musik. Vi lyssnar på "Living next door to Alice", "It's a heart ache" och andra gamla godingar.
Maken och jag var och shoppade idag. Han fick två nya kostymer och jag fick en klänning med tillhörande kavaj. Efter maten har vi sovit middag och gått en härlig promenad. När vi kom tillbaka hem satte vi oss på bänken som är utställd på sandbanken precis vid stranden och tittade ut över havet och solnedgången. Det går inte att beskriva hur underbart det är att kunna gå ut och sätta sig vid stranden på kvällen, när det är vindstilla och vackert. När havet glittrar i solens och himlens färger och smeker in över sanden med rogivande rörelser. Det känns som läkedom för en trasig själ. Men jag tror att jag sakta håller på att bli hel igen.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback