Head picture

Har Maken en dold agenda?

Maken lånade min dator för att surfa lite. När jag tittade i den, såg jag att han har kollat på lägenheter. Jag frågade honom om han tänkte flytta. Han svarade lite svävande, och hänvisade tillbaka till mig, att han inte riktigt vet var han har mig, heller, när det gäller Den Andre, och så.. Så det jämnar liksom ut sig... Tja, det verkar ju bra....
Jag försäkrade honom att även om jag blev änka, skulle jag aldrig satsa på ett förhållande med Den Andre. Han verkade nöjd med det.

Jag gjorde i ordning ett fotbad till honom, för han behöver få ordning på sina hälar som alltid blir torra och spricker. Dessutom fick han en whiskey och en skål med jordnötter och russin. Så nu vet jag var jag har honom ett tag i alla fall.

Jag oroar mig inte jättemycket för att han plötsligt skulle packa sina grejor en dag. Jag tycker kanske snarare att det känns lite befriande och som ett sundhetstecken att han ser om sitt eget lite grand.

Kommentarer
Postat av: Ankan

Blev du inte förvånad och sårad? Ursäkta en kanske "brutal" fråga, men lever ni parallella liv i avvaktan på något? Eller håller var och en upp garden för att förhindra att bli knockad?


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback