Head picture

Jag skrev ett brev

Fast det blev inget riktigt, med frimärke på. Jag skickade det som en word-fil med e-posten. Där har jag skrivit ner mina tankar om vem jag tycker ska ersätta min chef som har sagt upp sig och slutar i höst.
Jag känner att jag har ganska god uppfattning om vilken profil vi egentligen skulle behöva. Jag hoppas att ledningen är tillräckligt lyhörda för att ta hänsyn till det. Jag har faktiskt varit runt på de olika enheterna mycket mer än vad de har varit, och har sett vår avdelning med både styrkor och svagheter från insidan.
Däremot vet jag inte vad jag skulle säga om de vill erbjuda mig jobbet. Jag tror att jag skulle tacka nej.
Jag ventilerade brevets innehåll med Den Andre (han är fortfarande min bästa coach i jobb-sammanhang), och han tyckte att jag skulle behålla min position som jag har den, och vänta på nästa tillfälle. Han tror att det blir lugnare för mig, eftersom det är ett väldigt utsatt läge att sitta i toppen. Jag tror att han har rätt.
Jag vet dock att många förväntar att jag ska ta ett kliv uppåt. En del har till och med sagt det rent ut. Men man måste inte falla för grupptrycket.
Jag tänker ta en lång, skön semester, och inte fundera så mycket mer på det där. Jag har skrivit vad jag anser bäst för företaget, och i och med det känner jag att jag har tagit mitt ansvar som en god medarbetare.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback