Head picture

Väderbiten

Jag känner att vädret biter och gnager mig. Inuti liksom. Jag har haft stort tålamod, men nu börjar det tryta. Igår tog jag fram en gammal blus i ett gulligt småblommigt tyg och klippte till små rutor och remsor av den och sedan sydde jag arton små påsar med knytband som jag fyllde med lavendel. Lvendeln har jag skördat från trädgården och hängt på tork i klädkammaren. När man ta till sådant pyssel då har man verkligen inget annat att göra. Men jag måste säga att det blev väldigt gulligt. Nu har jag lagt väldoftande påsar bland lakanen och handdukarna.
Resten har jag lagt i ett stenkärlskrus med lock, och så kan jag ta fram en påse och ge bort när andan faller på. Om jag tycker att folk luktar illa, eller så.....
Nu ska jag ge mig i kast med nästa meningslösa projekt. Får se vad det kan bli.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Det får allt regna ett par månader till innan jag tar till att doftmarkera min garderob ;)


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback