Head picture

Den Andra kvinnan ringde

Kanske började hon tycka att saker och ting inte riktigt stämde. Hon ville kolla hans historia mot min. Det visade sig att han sagt märkliga saker om mig till henne, och mycket märkliga saker om henne till mig, om man jämför med vad han sagt till oss var och en direkt.
Till mig har han sagt att de inte har någon kontakt, att det aldrig kommer att bli något mellan dem och att han funderar på att kanske försöka börja om med sin fd. fru.
Hon, Den Andra, säger att han vill gifta sig med henne. De har tittat på hus, varit på resor tillammans och umgåtts jättemycket.
Han har sagt till mig att han funderar på att flytta till Stockholm.
Tja, vad ska man tro.
Hon ville att vi båda skulle träffa honom och ställa honom mot väggen. Jag sa ok till det. Han har lurat oss båda.
Han har sagt till henne att jag har klängt mig fast vid honom, att han inte vet varför han träffar mig, och att det alltid är jag som tar initiativ.
Som tur är har jag kvar några sms som han har skickat, där han verkligen är påstridig och vill att jag ska komma. Annars har jag varit så noga med att ta bort allting för Makens skull, men den sista tiden har jag inte tyckt att det spelat så stor roll.
Vi ska träffas efter hennes jobb ikväll vid 10-tiden, om inget oförutsett inträffar. Det känns jättejobbigt, men jag tror att det måste ske.

Kommentarer
Postat av: Dr S

Okej... det är ditt liv och dina känslor jag jag läser om här. Det är något som hänt på riktigt men nu kan jag inte låta bli att skriva:
Jävlar vad spännande!! Hoppas du ursäktar.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback