Head picture

Inga krafter kvar

Jag känner mig fullständigt utmattad. Jag är svag och darrig i hela kroppen och yr i huvudet. Det enda jag orkar är att svara på lite mail och telefonsamtal, sedan måste jag sluta ögonen och vila en stund.
Jag skickade ett sms till Den Andra kvinnan och skrev att jag ledsen för det som hänt både för hennes och min skull. att jag mår väldigt dåligt, men att det ändå känns skönt att äntligen få sanningen bekräftad. Och att jag önskar henne all lycka.
Det kan hon behöva, i alla fall om hon ändå bestämmer sig för att satsa vidare på honom. Han kommer aldrig att ändra sitt beteende. Han har hållit på så i trettio år. Som vi vet.
Min man tycker att det är lite sorglustigt att han ska behöva trösta mig för att jag blivit sviken av min älskare. Han är inte direkt skadeglad, men han tror ändå att det har var det bästa som kunde hända, så att jag verkligen vaknar upp. Jag tror att han har rätt. det kommer att kännas jobbigt ett tag, men sedan kommer jag att ruska på mig och gå vidare. Jag kommer att känna mig befriad.

Kommentarer
Postat av: Dr S

Hmm... jag vet ju ingenting om din man egentligen. Att han har sina sidor har jag förstått. Men han måste verkligen älska dig som står vid din sida i allt det här. Även om han inte säger det så måste banden er emellan, åtminstone ur hans vinkel, vara fruktansvärt starka.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback