Head picture

Fel tonart

Jag ligger i soffan med datorn i knät. När jag lyfter blicken och tittar ut genom fönstret bakom skärmen ser jag träd med solbelysta, höstgula löv som vajar i vinden mot en klarblå himmel. Det blåser rejält idag.
Igår var jag ute och joggade en sväng, och det tänkte jag göra idag också. Det känns viktigt att komma igång ordentligt så att det blir någon effekt av det. Om inte annat vill jag ha valuta för mina investeringar i träningsutrustning.
Maken är fortfarande lite låg efter sin rotspetsoperation, och ser ut som om han har en jättebulle i ena kinden.

I morse när jag vaknade låg jag och tänkte på allt som jag borde göra, eller borde ha gjort för länge sedan. Livet känns lite som att försöka sjunga en låt i fel tonart, där rösten liksom inte riktigt räcker till, eller inte låter som den ska.

Jag skulle vilja vara mycket trevligare, duktigare, smartare och snyggare än vad jag är. Någon fler som känner det så?

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Du sätter ord på det jag tänker varenda dag!
Men ha en bra dag utan något dåligt samvete! :-)

PS i den östra delen av Sverige så är det tvärtom väder mot ditt. d v s lite snöblask regn o grått!

Postat av: Mimmi

Hej igen!
Det jag inte skriver - ja en blogg ju tillgänglig för alla och vissa saker vill jag inte att fel personer skall hitta. Visst känner jag att jag inte öppnar mig helt i bloggen!

2007-11-03 @ 12:40:06
Postat av: Ankan

Känner igen mig - absolut. Vill vara snyggare, trevligare, mer social, piggare. mennnn... absolut INTE duktigare! Jag är alldeles FÖR duktig. Så jag vill snarare vara mindre duktig. Same, same - känslan av att inte duga som man är den finns där!
Oavsett om man vill vara mer eller mindre av något. kram

2007-11-04 @ 10:15:46
URL: http://www.ettbultandehjarta.blogspot.com
Postat av: Ankan

Känner igen mig - absolut. Vill vara snyggare, trevligare, mer social, piggare. mennnn... absolut INTE duktigare! Jag är alldeles FÖR duktig. Så jag vill snarare vara mindre duktig. Same, same - känslan av att inte duga som man är den finns där!
Oavsett om man vill vara mer eller mindre av något. kram

2007-11-04 @ 10:15:58
URL: http://www.ettbultandehjarta.blogspot.com

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback