Head picture

Tåg: går bra ibland

Jag sitter på tåget och skumpar. Nåja, det är rätt ok faktiskt. En stor fördel är att det är mycket tystare än flyget, och det finns internet. Jag har redan flugit fyra gånger de senaste två dagarna, så det kan vara trevligt med lite omväxling.
Bleken och jag har tillsammans med flera andra kollegor varit ute på övning. Det var riktgt bra. Men det var krävande och intensivt.

Nu ska jag åka hem till svärföräldrarna och koppla av. Jag har köpt med mig likör till Svärmor och Whisky till Svärfar. Det tror jag de kommer att gilla.
Jag fick lite beröm av Blekens chef idag. Jag sa att han skött sig bra också de senaste dagarna. Och det har han faktiskt. Jag är förvånad. Jag hade varnat konsulterna för hur otålig och ohövlig han kan vara, men vi såg inget sådant.
Det enda stora minuset var att en av nyckelpersonerna blivit sjuk. Nu måste Bleken och jag ta en duvning separat med honom. Det är både tidskrävande och svårt.
Bleken och jag kommer fortfarande bra överens, och vi har inte haft några större konflikter. Han kanske är bra på riktigt.
Han har inte börjat stöta på mig heller, vilket jag upplever som oerhört positivt. Jag tror inte jag skulle palla med en sådan chef till.
(Jag tror att mitt tangentbord håller på att lägga av. När jag har skrivit en mening får jag gå in och fylla i bokstäver som inte "blivit" något).


Kommentarer
Postat av: Marie

det måste jag också göra med mitt tangentbord - och jag har haft datorn sen i april/maj. Ganska tragiskt.


Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback