Head picture

Motstod en frestelse

Jag pratade med Bleken idag. Han berättade om ett möte han varit på, där en diskussion uppstått, som berörde ett av mina områden och som jag borde varit involverad i om beslut skulle fattas eller rivas upp, som det gällde i det här fallet. Personen som tog upp frågan ville forcera fram ett beslut, men Bleken stod på sig och sa att de fick vänta tills jag kunde vara med. Det tyckte jag var bra gjort av honom.
Efteråt fick jag en enormt stark lust att prata med Den Andre. Det var som om jag bara måste diskutera frågan med honom. Men jag ringde inte. Istället frågade jagmig själv varför jag ville prata med honom. Jag kom fram till att jag saknar hans lugna sätt att få mig att se saker klart och i rätt perspektiv (när det gäller jobbet, alltså). Jag saknar honom. Mycket.
Men jag ringde inte.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Nu gick du ett stort steg framåt! Bra gjort!!!

Postat av: Jag som fångar dagen

Är lite nyfiken på hur du har gått vidare... Vad ni gjorde du och din man... Flyttade ni isär och gick ihop igen..?? Jag och minman är ju skilda nu, men vilever fortfarnade ihop, eftersom jag inte får någon lägenhet... För mig känns det som om du fortfarande änidag tänker på den andra... Är du lycklig med din man??? Känns som om jag har hundra frågor till.... Jag ska gå vidare själv (med barnen) men jag finderar när jag läser din blogg om man verklgen kommer över det man gjort..?? Kram till dig

2008-11-13 @ 01:51:27
URL: http://www.hanky.se/Jagvillfangavarjedag

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback