Head picture

Radera det förflutna?

Maken vill att jag ska radera allting i min blogg som handlar om det som varit, det jobbiga. Han vill egentligen inte att jag ska blogga alls, men eftersom jag varit envis på den punkten, tycker han att det skulle vara lämpligt som en kompromiss, om jag tog bort allt som skulle kunna betraktas som komprometterande.
För mig känns det viktigt att kunna gå tillbaka ibland och se hur jag har förändrats när det gäller känslor och tankar. Det har ju skett en ganska stor omställning i livet och ibland kan det kanske vara nyttigt att påminna sig om att saker och ting har förändrats till det bättre i många avseenden. Maken tycker att jag kan spara ner det lokalt och läsa det när jag känner för det. Det har han ju rätt i.

Jag får fundera lite till, tror jag. Vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: Julia

jag tycker inte att du ska göra det, jag menar man kan aldrig radera något från internet helt. man kan alltid hitta det.

Postat av: mimmi



Du har gjort en lång resa .....!...kanske kan det hjälpa någon som hittar din blogg !



Kanske skall du radera den och starta på ny kula för din mans skull....



Det är bara du som vet vad du vill uppnå med bloggen!



2008-09-28 @ 14:25:21
URL: http://mymim.blogg.se/
Postat av: Magnus

Jag tycker du oavsett ska spara dina texter på det sättet du vill. jag hade nog kompromissat om jag vore i dina skor, men det är min personliga åsikt.

2008-09-28 @ 19:56:05
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: LillaNisse

Håller nog med Julia, jag skulle inte göra det, men samtidigt håller jag med Magnus om du ska kompromissa så spara dom på något sätt så du kan gå tillbaka och läsa vad du skrivit och hur du känt.



Kram

2008-09-28 @ 20:13:38
URL: http://lillanisse.blogg.se/
Postat av: Majsan

Kan inte förstå varför du ska behöva kompromissa och hur dina berättelser kan ses som komprometterande. Du har skrivit om dina dagar vilket du har all rätt till även som kvinna i ett äktenskap. Inte någonstans går det att finna ut vem ni är, varken du eller din man.

Du har även skrivit om vägen tillbaka till din man. Och vad jag kan förstå så är detta en handling du inte ångrar utan tvärtom. Vad är det då för fel med att låta bloggen ligga kvar? Vad kan din man ha emot detta? I "min värld" så borde detta vara något han vill att hela världen ska ta del av :-)

2008-09-29 @ 08:28:05
Postat av: Peter Midas

Om inget annat hjälper - radera. Hm.... känns devisen igen?



Man kan ju alltid fråga sig hur man själv skulle reagerat. Ty allt vad I viljen..... Äh? Vad vet jag?!

2008-09-29 @ 13:14:21
URL: http:// trepojkar.blogspot.com
Postat av: Anima Mea

Tack för alla synpunkter. Bloggen får vara kvar i oförkortat skick ett tag till i alla fall.

2008-09-29 @ 22:06:27
URL: http://animamea.blogg.se/
Postat av: Marie

men herregud... det är väl klart du ska fortsätta blogga. Det är väl det som gör att du orkar, ventliera. Förflutna - vill du radera det i bloggen? tänk på att det är DIN dagbok - ingen annans! Läser han din blogg?

2008-09-30 @ 21:07:22
URL: http://velfia.blogg.se/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback