Head picture

Lite duktig

Idag ska jag gå hem i någorlunda tid från jobbet. Igår satt jag kvar till åtta och gjorde mina eländiga reseräkningar från oktober och framåt. Det är inte bra. Jag måste bli bättre på att disciplinera mig och göra sådana trista saker i tid.

Men idag har jag tagit med mig träningskläder, och ska gå direkt till hotellet som ligger på vägen hem, där jag har mitt träningskort. Jag kommer att känna mig som en ny människa efteråt, helt säkert. De mjukt fettinbäddade muskelgrupper som legat i bekväm dvala den senaste tiden får ett chockartat uppvaknande. Om de nu alls finns kvar, vill säga. Jag är inte riktigt säker på det.

Och just nu önskar jag jättemycket att jag hade ett badkar. Då skulle jag tända ljus, ha i en massa skum, sätta på webradion på lastfm.se och lyssna på lite stillsam jazz samtidigt som jag läppjar på något gott. Det är trist att inte ha badkar.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback