Head picture

Det blåser

Idag har vi grälat och all gammal dy har rörts upp igen. Det är för trist.
Hur länge ska vi hålla på och ifrågasätta varandra och vår förmåga att leva tillsammans. Maken vill att jag ska bestämma mig. MIG. Jag tycker att han ska bestämma sig. Han vill inte ta beslutet att skiljas. Han vill vänta ut mig på något märkligt sätt. Han tycker att vi ska leva tillsammans för att vi har en historik, ett gemensamt liv bakåt i tiden. Han tycker att det hänger på mig om vi ska ha ett liv framåt i tiden. Jag tycker att det hänger på honom också. Han tycker att det är jag som har "ställt till det". Men jag tycker att han ska fråga sig varför jag har gjort det.
Så där håller vi på. Det är inte konstigt man blir trött.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Det är aldrig ens fel att två träter.

Postat av: Ankan

Usch. Det låter förfärligt trist. Jag känner igen mitt liv före separationen. Vi hade dock en försåtlig tredje part i form av alkoholen som viskade repliker i Exets öra. Och jag min stackare svarade med repliker som i princip varje alkoholisthustru serverat i alla tider. Också styrd av alkoholen. Undrar vad eller vem som styr era repliker? Och hoppas ni kan ta er ur detta träsk snart för det tär så på psyket. Stor tröstekram

2007-08-28 @ 06:46:25
URL: http://ettbultandehjarta.blogspot.com/

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback