Head picture

Tja, vad gör man

Idag hällde jag ut en hel kopp kaffe över mitt skrivbord, över diverse avtal och annat. Det kändes som om det inte var förenligt med vår kvaltietspolicy. Trots det har jag känt mig uppåt och glad hela dagen. Jag har en kvinnlig kollega, som jag tycker bra om, som tog det jobbet som jag tackade nej till, första gången jag blev erbjuden ett jobb på koncernnivå. Och jag är riktigt glad att jag tackade nej till det bara för att hon kom in istället..
Hon vill absolut att jag ska ta jobbet utan att tjafsa. Hon menar att det är bättre att jag genomför förändringarna sedan, när jag väl har fått det. Hon kanske har rätt. Det kanske är lättare att få som man vill om man redan har satt sig på stolen. Då kan de inte göra sig av med en så enkelt.
Maken tycker att det är ok hur jag än gör. Han gillar inte att jag är så mycket borta, men den saken kommer inte att förändras varken till det bättre eller sämre med det nya jobbet. Så jag får göra som jag vill. Utan att behöva diskutera i veckor. Det känns ovanligt.
I kväll ska jag ha tvättid på det nya stället. Jag har köpt lite nya handdukar och sånt som jag ska tvätta, så att de luktar gott.
Faktum är att det är underbart skönt med en egen lägenhet. Det går inte att komma ifrån. Även om jag trivdes förvånansvärt bra hos Mamman och Dottern, är det svårt att inte få rå sig själv riktigt när man är en medelålders kärring med en massa krav på tillvaron.
Nu ska jag ut i eftermiddagssolen.

Kommentarer

Skriv det du tänker här:

Namn:
Minns mig

E-postadress:

URL:

Synpunkter:

Trackback